kie aby nie szkodzić...pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Ta metoda pozycjonowania jest tą, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, brak ryzyka wyrzucenia strony z wyszukiwania. Jest również blackhat pozycjonowaie jest to totalne przeciwieństwo i często daje szybki krótkotrwały efekt i prawie zawsze kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwaniu. Niestety wiele pozycjonerów używa tą właśnie metodę, co na szczęście jest sprawnie wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Czy na pewno wiesz co to pozycjonowanie?
SEO jest to długotrwały proces i seria działań mająca na celu podniesienie pozycji danej witryny w wyszukiwarkach. W teorii to dość nietrudne, aczkolwiek jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie oczywiste. Przy SEO trzeba mieć na uwadze bardzo dużo czynników na przykład: położenie geograficzne gdzie dana witryna ma swoją działalność, ilość fraz i wiele innych mniej ważnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, zatem na konkrety trzeba czasami być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Mamy kilka metod na pozycjonowanie, ale o tym w innej części artykułu.
Firmy pozycjonujące- profesjonaliści
SEO jako branża w Polsce jest nowa, co nie oznacza braku konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz wiele firm zajmujących się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, jednak nie każdy się do takiej pracy nadaje. Potrzebna jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma ma w swojej kadrze wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Dobre słowa kluczowe = dobre efekty
Dobór słów do pozycjonowania to ważna sprawa, gdyż to od tego zależy czy nasza witryna na dane słowa będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla fachowego Seo'wca sprawa doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, gdyż mogą one nie zgadzać się z treścią strony i totalnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co może zaowocować brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.